Artistieke leiding

Bert ’t Hart

Ons koor staat onder de enthousiaste leiding van Bert ’t Hart (1956), als bindende factor. Bert is dirigent, artistiek leider en cantor-organist.

Hij is afgestudeerd in koordirectie, orgel en kerkmuziek (conservatoria Utrecht en Tilburg). In de Amsterdamse koorwereld is hij een begrip.

Bert richtte het Plantagekoor zelf op, in 1993.

Als cantor en organist van de Pelgrimskerk in Amsterdam (Buitenveldert) begeleidt Bert ook twee koren die daar cantates en concerten verzorgen. Dat zijn Linguae atque Cordis en de cantorij van de kerk. Aan de Muziekschool Amsterdam leidt hij drie strijkorkesten.

Eind september 2017 vierde Bert ’t Hart zijn 25-jarige jubileum als koorleider, cantor organist en muzikale inspirator in de Amsterdamse regio.

Kunstenaar

Bert is bovendien kunstschilder en beeldend kunstenaar, gevestigd in Amsterdam. Hij werkt met gemengde technieken op papier en tevens in olieverf op doek.

Op de affiches van onze concerten en op de toegangsbewijzen staan als achtergrond steeds werken van zijn hand.

Over zijn werk als schilder verschenen artikelen in Het Parool, NRC en Trouw.

• Bert-'t-Hart-Kunstschilder-kunstwerk-1
  • Bert-'t-Hart-Kunstschilder-kunstwerk-2