Meezingen?

De sopranen- en altsectie is compleet, in de tenor- en bassectie komt plaats voor nieuwe leden.  Voor nieuwe leden geldt dat als regel muzikale (koor)ervaring gewenst is. U kunt altijd één maand -ofwel vier repetities- vrijblijvend meezingen. In die periode vindt een zangtest plaats en wordt in overleg met artistiek leider Bert ‘t Hart bekeken of uw stem bij het Plantagekoor past.

Belangstelling om ons koor te versterken? Stuur een mail aan info@plantagekoor.nl.

Leden betalen een contributie van 40 euro per maand.

De eerste maand voor aspirant-leden is gratis – een proefperiode. Zo kunt u (en kunnen wij) ontdekken of we muzikaal bij elkaar passen. De artistiek leider bepaalt uiteindelijk of personen worden toegelaten tot het koor. Dat gaat in een vriendschappelijke en informele sfeer.

Het rekening-nummer van het Plantagekoor is NL48INGB0004532160.

Repetities

We repeteren elke maandagavond. De koorleden bestuderen thuis de partituur, zodat voldoende voortgang wordt gemaakt. Dat vraagt van elk koorlid enige discipline en serieuze inzet. Op de repetities werken we ook aan de klankkleur en koordynamiek.

Tijdens de zomervakantie wordt gedurende 5-6 weken niet gerepeteerd.

Elke maandag repeteren we van 20:00-22:00 uur, in de Muziekschool aan de Manegestraat, in Amsterdam. Dat is een kleine zijstraat van de Nieuwe Kerkstraat (bij nummer 122), vlakbij de Weesperstraat en niet zo ver van Artis.

Van 19:00-20:00 repeteren afwisselend de verschillende stemgroepen (sopraan, alt, etc), van 20:00-22:00 het gehele koor.