Concert 23 maart: Händels’ Anthem for Queen Caroline & Rheinberger

Het Plantagekoor zingt op zaterdagmiddag 23 maart Händels Funeral anthem for Queen Caroline. Het prachtige stuk is een ode aan Queen Caroline, die belangrijke opdrachten aan Händel verstrekte. Ondanks de droeve aanleiding, het overlijden van deze historische powervrouw, bevat het stuk veel vrolijke en bijna swingende passages.
Het programma is verrassend door de afwisseling met de romantische 19-de eeuwse composities van de hand van Rheinberger: Stabat Mater, Abendlied en Hymne. Het Plantagekoor wordt ook ditmaal begeleid door professionele jonge musici. Het geheel staat zoals altijd onder leiding van dirigent Bert ’t Hart.

Toepasselijke locatie is de rechts afgebeelde sfeervolle Dominicuskerk naar ontwerp van architect Pierre Cuypers, onder meer bekend van Het Centraal Station in Amsterdam en het Rijksmuseum.

Informatie over kaartverkoop en bereikbaarheid staat onderaan deze pagina.

Twee concerten per jaar

Onze openbare concerten zijn een begrip in de Amsterdamse muziekwereld en vinden plaats  in het najaar en in de loop van het voorjaar, meestal op prachtige historische Amsterdamse locaties zoals de Engelse kerk op het Begijnhof of de Dominicuskerk in de Spuistraat. We zorgen bij onze uitvoeringen voor professionele begeleiding (orgel, viool, altviool, contrabas, piano, soms harp) van veelal jonge vakmusici. Als de muziek daarom vraagt, nodigen we ook professionele solisten uit, zoals Jeanneke van Buul, Barbara Bordon, Wiebe Gotink, Bert ’t Hart, Katharine Dain, Ireen van Bijnen en Nelleco Aalders.

Concertboekje vorige concert: Mozarts Requiem

Praktische informatie

Kaarten: Kaarten in de voorverkoop à € 22,50 — per persoon zijn vooraf te bestellen deze link: Kaartverkoop

Aanvang: 15.15 uur. Het is fijn als u tijdig aanwezig bent, vanaf 14:30 zijn de deuren open. Het concert duurt tot ongeveer 16:15 uur. Er is geen pauze.

Komt u naar onze uitvoering?

Kom graag op tijd ivm het plaatsnemen in de kerk. En denk ook graag aan het volgende:

• Mobiele telefoon graag tijdig uit;
  • Vroeg aangekomen: veelal de betere plaatsen;
  • In de kerk is een programmaboekje met de teksten en achtergronden van de muziek;

Dominicuskerk

Spuistraat 12
1012 TS Amsterdam, LET OP: de ingang is aan de Korte Korsjespoortsteeg.

Parkeren is lastig. Neem bij voorkeur het OV (loopafstand van Station Amsterdam Centraal of de fiets).