Concert 24 november: Sweelinck, Monteverdi en tijdgenoten.

Het Plantagekoor zingt op dit najaar liederen van de Amsterdamse componist Sweelinck, de Italiaan Monteverdi en andere tijdgenoten.
Het programma is verrassend door de afwisseling van enerzijds gewijde spirituele liederen en anderzijds wereldse liederen met nu en dan een pikante lading. Het Plantagekoor wordt ook ditmaal begeleid door een professionele musicus. Het geheel staat zoals onder leiding van dirigent Bert ’t Hart.

Toepasselijke locatie is de  sfeervolle Engelse kerk op het Amsterdamse Begijnhof in hartje Amsterdam, op loopafstand en goed bereikbaar vanaf het Spui.

Zodra de kaartverkoop start, wordt een link op de homepage geplaatst.

Twee concerten per jaar

Onze openbare concerten zijn een begrip in de Amsterdamse muziekwereld en vinden plaats  in het najaar en in de loop van het voorjaar, meestal op prachtige historische Amsterdamse locaties zoals de Engelse kerk op het Begijnhof of de Dominicuskerk in de Spuistraat. We zorgen bij onze uitvoeringen voor professionele begeleiding (orgel, viool, altviool, contrabas, piano, soms harp) van veelal jonge vakmusici. Als de muziek daarom vraagt, nodigen we ook professionele solisten uit, zoals Jeanneke van Buul, Barbara Bordon, Wiebe Gotink, Bert ’t Hart, Katharine Dain, Ireen van Bijnen en Nelleco Aalders.

Praktische informatie

Kaarten in de voorverkoop zijn met korting verkrijgbaar via de link op de homepage.

Komt u naar onze uitvoering?

Kom graag op tijd ivm het plaatsnemen in de kerk. En denk ook graag aan het volgende:

• Mobiele telefoon tijdig uit;
  • Vroeg aangekomen: veelal de betere plaatsen;
  • In de kerk is een programmaboekje met de teksten en achtergronden van de muziek verkrijgbaar. Dit wordt ook van tevoren gepubliceerd op deze website;